Haarlem heeft nieuw coalitieakkoord – 30 km/u de standaard
Het nieuwe coalitieakkoord van Haarlem heet: 'Actie! Aan de slag voor een sociale, groene en leefbare stad'. De PvdA, GroenLinks, D66, CDA en Actiepartij presenteerden [...]
Gemeenteraadsverkiezingen Haarlem: leefbaarheid en bereikbaarheid
Met het oog op de aankomende verkiezingen zijn in twee eerdere nieuwsberichten de partijprogramma's doorgenomen. Om een nog scherper overzicht te maken van de politieke [...]
Standpunten politieke partijen: XXL dubbeldekker touringcars en spreiding busroutes
Door zowel bureau Goudappel als de Vervoerregio en Connexxion is al een paar jaar geleden gesteld dat het bedrijfsmatig gewoon mogelijk is de dubbeldekkers te [...]
Standpunten partijen inzake: invoering 30km/u
Op 16 maart vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. In opmaat naar deze verkiezingen brengen wij de komende periode de standpunten van de verschillende partijen in beeld. [...]
Inzet dubbeldekker touringcars geen succes?
Vervoerbedrijven hebben tot 21 april de tijd om een aanbod te doen voor de OV-concessie Zaanstreek-Waterland 2024. De Vervoerregio geeft aan aan dat de nieuwe [...]
9 februari verkiezingsdebat verkeer, bereikbaarheid en meer in de Pletterij
In de aanloop naar de komende gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart, organiseert de Pletterij een serie debatten. Ieder debat staat in het teken van een ander [...]
Het wordt drukker in de stad
Dinsdag 7 december jl. is op het Stationsplein in Haarlem een 20-jarige Haarlemse vrouw zwaargewond geraakt doordat zij als voetganger werd geschept door een bus. [...]
Steeds minder betrokken bewoners en ondernemers in Haarlem
Voor de toekomst van het stationsgebied in Haarlem was door de gemeente veel werk gemaakt om Haarlemmers te betrekken bij de ontwikkeling van dit gebied. [...]
Lopen en fietsen blijft onveilig in Haarlem
Verkeerskundig adviesbureau Bonotraffics heeft in opdracht van Platform Bus-kruit en de wijkraden uit het centraal stedelijk gebied het voorliggende nieuwe Mobiliteitsplan en de huidige verkeersveiligheid [...]
30 km/u de trend van 2021?
Het invoeren van 30 km/u in stedelijk gebied wordt steeds meer gemeengoed. Begin 2020 tekenden verkeersministers en deskundigen uit 140 landen de Stockholm Declaration on [...]
30 km en herinrichting Gedempte Oude Gracht
Vooruitlopend op de komende discussies over het Mobiliteitsplan van de gemeente en mede ter ondersteuning van het Burgerinitiatief PlanB heeft Platform Bus-kruit samen met de [...]
30 km/u als norm – eerste project Houtplein e.o.
In Haarlem is eind november een motie aangenomen die het college verzoekt 30 km/uur te hanteren als norm. Eind oktober was ook al in de [...]