Lopen en fietsen blijft onveilig in Haarlem
Verkeerskundig adviesbureau Bonotraffics heeft in opdracht van Platform Bus-kruit en de wijkraden uit het centraal stedelijk gebied het voorliggende nieuwe Mobiliteitsplan en de huidige verkeersveiligheid [...]
30 km/u de trend van 2021?
Het invoeren van 30 km/u in stedelijk gebied wordt steeds meer gemeengoed. Begin 2020 tekenden verkeersministers en deskundigen uit 140 landen de Stockholm Declaration on [...]
30 km en herinrichting Gedempte Oude Gracht
Vooruitlopend op de komende discussies over het Mobiliteitsplan van de gemeente en mede ter ondersteuning van het Burgerinitiatief PlanB heeft Platform Bus-kruit samen met de [...]
30 km/u als norm – eerste project Houtplein e.o.
In Haarlem is eind november een motie aangenomen die het college verzoekt 30 km/uur te hanteren als norm. Eind oktober was ook al in de [...]
Actieplan Geluid vraagt om aanpassing
De gemeente Haarlem heeft Actieplan Geluid 2020 (punt 5 op de agenda) ter inzage gelegd. Wij moeten helaas constateren dat met dit plan de eigen [...]
Haarlem zit niet stil
Haarlem zit niet stil als het aankomt op het vergroten van de leefbaarheid en bereikbaarheid. Zo is een tweetal belangrijke projecten in Haarlem weer een [...]
Is Haarlem voorbereid op de komst van elektrische bussen?
De inzet van elektrische bussen zorgt voor een betere luchtkwaliteit, minder geluidsoverlast en meer comfort voor de busreiziger. Echter door het gewicht van de accu’s [...]
Woningbouwimpuls brengt ov-hub dichterbij
Haarlem kan rekenen op 7,6 miljoen euro van de rijksoverheid voor een versnelling van woningbouwprojecten in Schalkwijk in Haarlem. Het gaat in totaal om zeker [...]
Onderzoeken pleiten voor zebrapaden Houtplein
In het kader van de herinrichting van Houtplein was er veel ophef over het wel of niet behouden van de zebrapaden op het Houtplein. Bij [...]
Veranderingen vanaf eind 2020
De introductie van de dubbeldekker touringcars van Connexxion zorgde voor veel rumoer in Haarlem. Bewoners, ondernemers en wijkraden maakten zich zorgen over de veiligheid, leefbaarheid [...]
Eerste stap gezet: dubbeldekkers niet meer in het weekend
Twee en half jaar geleden werd Haarlem verrast door de inzet van dagelijks grote aantallen XXL dubbeldekker touringcars op lijn 346 door de nauwe straten. [...]
Ontwerp Houtplein – zebrapaden moeten wijken voor seconden winst
Deze week wordt in de Commissie Beheer het verbeterde Definitief Ontwerp voor het Houtplein behandeld door gemeente raadsleden. Het Houtplein vraagt al te lang om [...]