Standpunten partijen inzake: invoering 30km/u
Op 16 maart vinden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. In opmaat naar deze verkiezingen brengen wij de komende periode de standpunten van de verschillende partijen in beeld. [...]
Inzet dubbeldekker touringcars geen succes?
Vervoerbedrijven hebben tot 21 april de tijd om een aanbod te doen voor de OV-concessie Zaanstreek-Waterland 2024. De Vervoerregio geeft aan aan dat de nieuwe [...]
9 februari verkiezingsdebat verkeer, bereikbaarheid en meer in de Pletterij
In de aanloop naar de komende gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart, organiseert de Pletterij een serie debatten. Ieder debat staat in het teken van een ander [...]
Het wordt drukker in de stad
Dinsdag 7 december jl. is op het Stationsplein in Haarlem een 20-jarige Haarlemse vrouw zwaargewond geraakt doordat zij als voetganger werd geschept door een bus. [...]
Steeds minder betrokken bewoners en ondernemers in Haarlem
Voor de toekomst van het stationsgebied in Haarlem was door de gemeente veel werk gemaakt om Haarlemmers te betrekken bij de ontwikkeling van dit gebied. [...]
Lopen en fietsen blijft onveilig in Haarlem
Verkeerskundig adviesbureau Bonotraffics heeft in opdracht van Platform Bus-kruit en de wijkraden uit het centraal stedelijk gebied het voorliggende nieuwe Mobiliteitsplan en de huidige verkeersveiligheid [...]
30 km/u de trend van 2021?
Het invoeren van 30 km/u in stedelijk gebied wordt steeds meer gemeengoed. Begin 2020 tekenden verkeersministers en deskundigen uit 140 landen de Stockholm Declaration on [...]
30 km en herinrichting Gedempte Oude Gracht
Vooruitlopend op de komende discussies over het Mobiliteitsplan van de gemeente en mede ter ondersteuning van het Burgerinitiatief PlanB heeft Platform Bus-kruit samen met de [...]
30 km/u als norm – eerste project Houtplein e.o.
In Haarlem is eind november een motie aangenomen die het college verzoekt 30 km/uur te hanteren als norm. Eind oktober was ook al in de [...]
Actieplan Geluid vraagt om aanpassing
De gemeente Haarlem heeft Actieplan Geluid 2020 (punt 5 op de agenda) ter inzage gelegd. Wij moeten helaas constateren dat met dit plan de eigen [...]
Haarlem zit niet stil
Haarlem zit niet stil als het aankomt op het vergroten van de leefbaarheid en bereikbaarheid. Zo is een tweetal belangrijke projecten in Haarlem weer een [...]
Is Haarlem voorbereid op de komst van elektrische bussen?
De inzet van elektrische bussen zorgt voor een betere luchtkwaliteit, minder geluidsoverlast en meer comfort voor de busreiziger. Echter door het gewicht van de accu’s [...]